ANADOLU ÜNİVERSİTESİ HAVACILIK VE UZAY BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Anadolu Üniversitesi Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi Uçuş Eğitim Organizasyonu JAR-FCL 1 şartlarını bütün yönleriyle karşıladığından aşağıda belirtilen kurslar için onaylı bir Uçuş Eğitim Organizasyonu işletmeye yetkilidir.

PPL(A) Hususi Pilot Lisans Eğitimi
CPL(A) Modüler Ticari Lisans Eğitimi
CPL/IR(A) Birleştirilmiş Ticari Pilot Lisans Eğitimi
IR(A) Aletle Uçuş Yetki Eğitimi
FI(A) Uçuş Öğretmeni Eğitimi
Birleştirilmiş ATP(A) Eğitimi
ATPL(A) Modüler Teorik Bilgi Kursu
CR(A) Sınıf Yetkisi Eğitimi (5700 kg. altı)
TR(A) Tip Yetkisi Eğitimi (5700 kg. altı)
MCC(A) Teorik Bilgi Eğitimi
CRI(A) Sınıf Yetkisi Öğretmeni Eğitimi
IRI(A) Aletli Uçuş Öğretmeni Yetkisi
TRI(A) Tip Yetkisi Öğretmeni Eğitimi
TSK'den ayrılmış yada emekli olan pilotlara ATP Frozen yetkisinde CPL/IR(A) Teorik Bilgi Eğitimi
JAA Üyesi Olmayan Ülkeler Tarafından Düzenlenmiş PPL(A), CPL/IR(A), ATPL(A) Lisanslarının Milli Lisansa Çevrilmesi Eğitimi

Uçak Simülatör Eğitimleri

Uçak simülatör eğitimleri çift motorlu olarak B-200 ve Baron-58 uçaklarını, tek motorlu olarak da TB-20 uçağını kapsar. Eğitimler okulumuzun sahip olduğu uçuş simülatörlerinde verilir.

Genel olarak simülatörlerimizin kabiliyetleri
5 saniye içerisinde uçak değişimi, havada ve yerde yapılabilme kabiliyetindedir.
CAT-I,II ve III IFR uçuş yapılabilmektedir.
Oto-pilot vardır, 3 eksenli.
Gündüz-gece (alacakaranlık dahil) tüm hava şartları yaratılabilir.
Her irtifada sıcaklık-rüzgar değişimleri yapılabilir.
Rapid Decompression (Kabin patlaması, kabin basınçlama sisteminin aniden ortadan kalkması) yaratılabilir.
Soğuk hava şartları(buzlanma), sıcak hava şartları yaratılabilmektedir.
Yerde, emniyetli şartlarda uçuş sistemlerinin tümünü içeren arızalar üretilebilmektedir.

Simülatör uygulamaları aşağıdaki konuları kapsar
Uçuş öncesi hazırlık ve dokümantasyon ve kalkış data performans hesaplamaları.
Uçuş öncesi kontroller, telsiz ve seyrüsefer cihaz kontrolleri ve ayarları.
Kalkış öncesi kontroller, motor kontrolleri ve PF tarafından kalkış brifingi.
Değişik flap konumlarıyla normal kalkış, PF ve PNF in görevleri, ikazları.
Kalkıştan vazgeçme, yan rüzgar kalkışları, maksimum kalkış ağırlığındaki kalkışlar, V1 dan sonra motor arızası.
Uçak sistemlerinin normal ve anormal çalışması, checklist kullanımı- Seçilen emergency prosedürleri, motor arızası ve yangını, kokpite duman dolması, kalkışta ve inişte windshear, emergency alçalma, uçuş ekibinin inkapasitesi.
Değişik uçak konfigürasyonlarında uçağın perdövites olmasının erken tanımlanıp önlemlerinin alınması.
Alet uçuş prosedürleri, holding prosedürleri, precision yaklaşımlar, raw navigation data, flight director ve oto-pilot ve simüle edilmiş tek motor yaklaşımları, non-precision ve turlu yaklaşımlar, PF tarafından yaklaşma brifingi, navigation cihazlarının ayarları, call-ot prosedürleri, yaklaşma ve iniş verilerinin hesaplanması.
Pas geçme ; normal ve tek motor, karar irtifasında alet uçuşundan görerek uçuşa geçiş usulleri
İnişler ; tek motor ve yan rüzgar.